Derbent'te gece baskınıyla yıkım

Bugün (25 Kasım) sabaha karşı Derbent'te yoğun polis ablukası altında üç ev İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) yıkım ekipleri tarafından basılarak yıkıldı

Sarıyer Derbent Mahallesi'nde sabaha karşı saat 5’te İBB, üç evin kapısını çevik kuvvete kırdırarak yıktı. Polis gece yıkılan üç evi öncelikle kordona aldı. Yaklaşık 600 çevik kuvvet polisinin ve zabıtanın saldırısına maruz kalan Derbentliler evlerinden zorla ve darp edilerek dışarı atıldılar.

Gece polis ve zabıta tarafından eşyalar dışarı çıkarılıp ardında da İBB’ye ait iş makinelerince evler yıkılmaya başlandı. Evlerin içindekiler yatak odalarına kadar taciz edilerek ve şiddet uygulanarak dışarı atıldılar. Zabıtanın ve polisin, komşularına desteğe gelen mahalleliyi aşağılayıcı davranışlarda bulunması da mahallelinin tepkisinin artmasına neden oldu. İBB’nin yıkım ekipleri ve polisin olay yerinden ayrılmasından sonra geride sokağa atılmış insanlar ve yıkılmış evleri kaldı. Mahalleliler tepkili olduklarını ve evlerini geri alıncaya kadar mücadeleye devam edeceklerini söyledi.

”Bağırmayalım diye ağzımızı kapattılar”
Evi yıkılan Gazel Aydın şöyle konuştu: “Eşyalarım yok, ziynet eşyalarım yok, kimliğim yok nüfus cüzdanım enkazın altında kaldı. Polisler ağzımı kapattılar, bağırıp komşuları etrafımda toplamamam için. Eşimi alıp dışarı fırlattılar ben polislerle içerde yalnız kaldım. Bu halde gece evimizi yıktıla . Ben işçi emekçi kadınım ve de halen çalışan insanım. Namusumla şerefimle evimi yaptım. Çalmadım hırsızlık yapmadım. Alnımın teriyle evimi yaptım.”

Olaya tanık olan gençler şunları söyledi: “Caddeden aşağıya doğru ne olduğuna bakmaya koştuk. Polis her yeri kapatmıştı. Ellerinde biber gazları ve kaskları vardı. İki panzer de aşağıdaki girişi tutuyordu. Yukarıda ise trafik polisleri mahallenin girişini denetliyorlardı. Biz beş altı kişi geldik ama yıkım yapılan tarafa geçmemize izin vermediler. Birini yıkmışlardı, öbürünü boşaltmış kepçeyi vuruyorlardı. Evleri yıktıktan sonra çevik kuvvet ekipleri ve zabıtalar alay eder gibi bize el sallayarak ve gülerek gittiler. Bizim çocukluğumuz burada geçti, burada büyüdük biz, bu yüzden yıktırmayız burayı kimseye.”














Copyright 2009 Simplex Celebs All rights reserved Designed by SimplexDesign