Sarıyer Maden Mahallesi'nde yıkım terörü

Sarıyer Maden Mahallesi’nde bugün sabah saatlerinde Boğaziçi İmar Müdürlüğü’ne bağlı yıkım ekipleri yüzlerce polis ve zabıtanın eşliğinde bir ailenin evini yıktı. Yıkıma direnen aile ve etrafta bulunanlar polisin saldırısına maruz kaldı

İstanbul’da Boğaziçi İmar Müdürlüğü bugün (14 Aralık) sabah 9.30’da Sarıyer Maden Mahallesi’nde bir evi ve yanındaki evin salonunu yıktı.

Yıkımdan haberi olmayan Topçu ailesi yıkım ekiplerine direndi. Sayıları yüzü aşan zabıta ve çevik kuvvet polisi, evini savunan aileye saldırdı. Polis, yeni kalp ameliyatı geçiren yaşlı bir kadına dahi copla saldırdı. Yıkım sırasında polis evini yıktırmak istemeyen ailenin dışında mahallede evinin önüne çıkan kişilere de copla saldırdı.

Polisin saldırısına maruz kalan kadınlar polise kaynar su ve evde bulduğu malzemelerle direndi. Polisin saldırısı sırasında ninesinin dayak yediğini gören ve gözaltına alınmasına engel olmak isteyen bir genç evin çatısına çıktı. Zabıtanın saldırısı sonucu çatıdan düşen genç yaralandı. Polisin saldırısı sonucu iki kişi gözaltına alındı ve 2 saat sonra serbest bırakıldı.

‘Önce rüşvet istediler’
Evleri yıkılan Topçu ailesi, yıkımdan önce zabıta amiri Turan Duran’ın kendilerinden 25 bin lira rüşvet istediğini, kendilerinin verdiği parayı da az bulduğunu söyledi. Sendika.Org’a konuşan aile evlerinin daha önce 5 defa yıkıldığını ve hepsinde de aynı zabıta amirinin rüşvet istediğini söyledi. Aile, avukata durumu anlatacaklarını ve haklarını arayacaklarını ifade etti.

Polis ve zabıta saldırısı sonucu çatıdan düşerek yaralanan genç hastaneye kaldırılmadan önce Sendika.Org’a şunları söyledi: “Evin çatısından gidip ninemin gözaltına alınışına engel olmak istedim. Önümü polisler doldurmuştu. Komşunun çatısına çıktım orda da zabıtalar yakalayıp dövdüler beni. Zabıtadan kurtulmaya çalışırken evin çatısından düştüm. Polis hastaneye kaldıracağını söyledi.”

Evi yıkılan Dilber Topçu ise “Uyuyordum, dozer sesleriyle uyandım. Geldiler evimi yıkacaklarmış! Ne bir tebligat ne bir belge var ellerinde. Bizden önceden hep rüşvet istiyorlardı, kapımızdan ayrılmadılar. Rüşveti vermezsek evimizi yıkacaklarını söylediler. Vermek zorunda kaldık. Ama yetmezmiş. 25 milyarlık, rüşveti karşılayamadığım için evimizi yıkmaya geldiler. Ben 5 aydır işsizim. Hatam ise evimde tadilat yapışım ve izin almayışım olduğunu söylediler. Vücudumda morluklar var bana coplarla vurdular. Ne konuşmamıza müsaade ettiler nede evimizi boşaltmamıza. Benim eşyalarım enkazın altında kaldı” dedi.







Copyright 2009 Simplex Celebs All rights reserved Designed by SimplexDesign